اختلال نعوظ

درمان اختلال نعوظ


یک درمان جدید و کم دردسر برای اختلال نعوظ در راه است: ژل موضعی سریع الاثر و کم عارضه نیتروگلیسرین.

 

تا امروز قرص های گشادکننده رگ که همخانواده سیلدنافیل (ویاگرا) بودند، تنها داروهای اختلال نعوظ بودند. داروهایی که نه فقط رگ های آلت جنسی، که همه رگ ها را گشاد می کردند و برای همین عوارضی مثل سردرد و احتقان بینی و تاری دید به دنبال مصرف آنها، ممکن بود اجتناب ناپذیر باشد. اما داروی جدید، موضعی است و طبعا عوارض خیلی کمتری دارد. گذشته از آنکه حدود ۱۲برابر سریع تر از ویاگرا عمل می کند.

آیا اختلال نعوظ من به دلیل اندام همسرم است؟


آقایی هستم ۲۸ ساله و ۳ سال است ازدواج کرده ام. مشکل من این است که قبل از اینکه با همسرم نزدیکی داشته باشم میل شدید دارم با آلتی راست شده، ولی هنگام نزدیکی بی میلی و اختلال نعوظ پیدا می کنم. می خواستم بدانم آیا مربوط به سیستم بدنی همسرم می شود؟ در کل اندام جنسی همسر تاثیری در رابطه دارد؟

 

پاسخ:

اختلال نعوظ، وقتی که فقط در موقعیت های خاصی ایجاد می شود، یعنی ریشه های روانی دارد. یعنی عاملی در آن موقعیت هست که باعث ایجاد اضطراب می شود و آن اضطراب، سیستم جنسی را تعطیل می کند.

 

باید دید آن عامل استرس زا چیست؟ آیا ویژگی های جسمی همسر می تواند این استرس را ایجاد کند؟ قاعدتا نه، مگر اینکه مثلا یک خصوصیت منفی تکان دهنده و متاثرکننده در جسم زن باشد. مثلا خانم هایی که به دنبال سرطان، پستان هایشان را بر می دارند، ممکن است هم خودشان و هم همسرانشان در روابط زناشویی هم مشکلاتی پیدا کنند.

 

من مشکل دارم یا همسرم؟

مردی ۳۵ ساله هستم و مدت یک سال و نیم است که ازدواج کرده ام، اما هنوز نتوانسته ام با همسرم رابطه جنسی انجام دهم. با مشاور هم صحبت کرده ام و به من گفته اند که مشکل اختلال نعوظ دارم. من مشکل دارم یا همسرم؟ لطفا من را راهنمایی کنید چون رابطه ام با همسرم به شدت در خطر است.

 

پاسخ دکتر شکیب:

دوست عزیز، متاسفم که به مشاور هم مراجعه کردید اما راهنمایی غلط دریافت کردید. بگذارید اولین توصیه ام به شما و همه دوستانی که این پاسخ را می خوانند، این باشد که متوجه باشند ما در کشورمان، متخصص و درمانگر مشکلات مربوط به سلامت جنسی و زناشویی بسیار کم داریم.

 

 در عین حال، خیلی از پزشکان و مشاوران، اگر مراجعی در این حوزه داشته باشند، اعتراف نمی کنند که چیز زیادی نمی دانند و در حد دانش اندک خودشان به مراجع مطالبی می گویند که نه تنها کمکی نمی کند، که کار را خراب تر می کند. درنتیجه شما ممکن است چند بار به مشاور مراجعه کنید و نتیجه ای نگیرید و فکر کنید مشکل تان قابل حل نیست!

 

نعوظ چیست؟ اختلال نعوظ چرا؟

ذکر چند نکته کلی در مورد نعوظ و اختلال نعوظ:

۱- نعوظ (بر وزن صعود) یعنی پرخون شدن آلت تناسلی مردان که باعث افزایش طول و قطر آلت می شود. داخل آلت مردان اجسامی اسفنج مانند هست که وقتی جریان خون‌ به داخل آنها زیاد می شود، حجیم می شوند ‌و وقتی جریان خون کم باشد، روی هم می خوابند و‌ حجمشان کم می شود. پس یعنی، برای نعوظ باید مغز از طریق اعصاب پودندال (شرمگاهی) فرمان بدهد تا شریان های پودندال باز شوند و‌ خون با حجم زیاد وارد آلت شود و نعوظ اتفاق بیفتد. بیشتر بدانید...