ارگاسم در خانم ها؛ چرا بعضی ها شک دارند؟

ارگاسم یا اوج لذت در آقایان، همراه است با انزال. اسباب دردسر. چرا؟ چون خانم ها هم فکر می کنند باید اتفاقی شبیه این برایشان بیفتد و وقتی نمی افتد، گیج می شوند که اگر آن ارگاسم است، پس مال ما چیست؟!

 

واکنش جنسی در انسان تعریف می شود با این ۴ مرحله: میل جنسی (desire)؛ برانگیختگی (arousal)؛ ارضا شدن (orgasm) و مرحله آخر: فروکش  (resolution).  مرحله اول، مهیا شدن است برای حرکت و مرحله دوم یعنی صعود (یا پله پله بالا رفتن از نردبان لذت). مرحله سوم که همان ارگاسم است، می شود رسیدن به اوج قله لذت.

 

خیلی خانم ها از نشانه های ارگاسم می پرسند و نمی دانند اصلا تجربه اش کرده اند یا نه. جواب من همیشه این است: ارگاسم در مغز شما اتفاق می افتد نه در اندام های جنسی تان. علایم جسمی (مثل انقباضات ریتمیک واژن یا اسپاسم عضلات و…) را می توانید حس کنید یا نکنید، اما برای درک ارگاسم باید در ذهنتان دنبالش بگردید، همانجا که لذت را درک می کنید، نه در اندام هایتان. جایی که رسیدید به اوج لذت، می شود ارگاسم.

 

پس مهم ترین نشانه ارگاسم این است: لذت می برید و لذت می برید و بالا می روید و بالا می روید تا نقطه اوج. جایی که دیگر دلتان نمی خواهد دیگر تحریک جنسی ادامه پیدا کند؛ بلکه می خواهید در آغوش همسرتان آرام بگیرید. وقتی شما به قله ای صعود می کنید، چه می کنید؟ ممکن است مدتی در قله کوه بمانید، اما بالاخره پایین می آیید. این مهم ترین نشانه ارگاسم است.

 

اما چرا گاهی خانم ها در تشخیص ارگاسم شان دچار مشکل می شوند؟ به این ۴ دلیل:

 

اول اینکه خانم ها، آرام آرام بالا می روند. برعکس آقایان که سریع بالا می روند و بالا رفتن شان نشانه های واضح دارد (نعوظ)، بالا رفتن خانم ها علایم ظاهری واضحی ندارد (افزایش ترشحات تناسلی یا راست شدن نوک سینه ها، نشانه های واضحی نیست). همچنین برعکس آقایان که صعودشان نقطه پایان واضحی دارد (انزال)، خانم ها در پایان هم نشانه جسمی واضحی ندارند. پس گاهی مسیر را گم می کنند و متوجه نمی شوند که دقیقا در پله چندم نردبان هستند.

 

دوم اینکه خانم ها در رابطه زناشویی منفعل عمل می کنند. یعنی مدیریت لذت رسانی (در معاشقه یا نزدیکی) را به مرد واگذار کرده اند و منتظرند که همسرشان، مثل آسانسور عمل کند و آنها را بالا ببرد. حالا اگر وسط راه این آسانسور به هر دلیلی از کار افتاد (مهم ترینش انزال آقای همسر که معمولا باعث می شود رابطه زناشویی کلا تمام شود)، آنها وسط هوا و زمین می مانند. ممکن است این اتفاق بارها و بارها تکرار شود و آن وقت خانم اصلا نداند که آیا مثلا این پله پنجم نردبان که من همیشه تا اینجا رسیده ام، انتهای لذت است، یا ممکن است باز هم بشود بالاتر رفت.

 

و نکته سومی که باعث سردرگمی بعضی خانم ها می شود این است: بعضی خانم ها این قابلیت را دارند (قابلیتی که در آقایان اصلا قابل تصور نیست) که وقتی قله را فتح کردند، مدتی آنجا بمانند. یعنی قابلیت تجربه ارگاسم های متعدد را دارند. پس ممکن است وقتی به اوج می رسند، این لذت و تمایل به تداوم تحریک جنسی ادامه پیدا کند و یک نقطه اوج و بعد تمایل به بازگشت را تجربه نکنند. این خانم ها هم ممکن است فکر کنند هیچ وقت ارگاسم را تجربه نکرده اند.

 

و بالاخره نکته آخر اینکه: درصد بسیار کمی از خانم ها، همزمان با ارگاسم دچار یک جور بی اختیاری گذرای ادرار می شوند. این خانم ها، اتفاقی شبیه انزال را تجربه می کنند، یعنی جهش چند سی سی از ادرار به بیرون. این خانم ها وقتی داستان شان را برای بقیه تعریف می کنند، خانم های دیگر فکر می کنند لابد برای همه باید همین باشد و به ارگاسم خودشان شک می کنند. فراموش نکنید: رابطه زناشویی شما و همسرتان، قابلیت های شما و همسرتان، تجربه های شما وهمسرتان، با هیچ زوج دیگری قابل مقایسه نیست. پس برای ارگاسم خانم ها قصه نسازید!

 

این پرسش و پاسخ ها را هم نگاه کنید:

 

 سپاس از همراهی شما! مشتاق هستیم نظر شما را درباره این مطلب بدانیم. اگر عضو سایت نیستید اینجا ثبت نام کنید.

*پس از عضویت برای ارسال دیدگاه از منوی ورود به سایت وارد شوید.

دیدگاه‌ها  

#2 سمانه 1399-06-22 13:36
بعد از سالها زندگی مشترک فکر کنم هرگز تجربه اش نکردم
شاید چون خودمم نمیدونستم دقیقا چی هست و چطوری اتفاق میفته خیلی متاسفم که به ما هیچی یاد ندادن
پاسخ به این نظر
#1 Setareh 1399-06-22 13:34
میشه از آگاهی نداشتن باشه
من اضلا نمیدونستم مردا چطوری ارگاسم میشن
یا فرق ارگاسم و انزال چیه؟
پاسخ به این نظر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید