آزار جنسی در ایران؛ آزار جنسی در سوئد


ما در ایران هر روز آنقدر خبرهای غریب می شنویم که این خبر را اگر شنیده باشیم هم، جدی نگرفته ایم: امسال جایزه نوبل ادبیات معلق شده. فکر می کنید چرا؟ شوهر یکی از اعضای آکادمی نوبل، متهم شده است به آزار جنسی چند زن. می پرسید خب چه ربطی دارد؟ حق دارید.

 

ما که اینجا زندگی می کنیم و بسیار اخلاقگرا هستیم و شرم و غیرت ایرانی مان اجازه نمی دهد حتی درباره سکس با همسرمان حرف بزنیم، ما که نظامی داریم که همواره نگران امنیت اخلاقی ماست، آن قدر که گشت ارشاد در خیابان راه انداخته و آموزش های جنسی را از دانشگاه ها هم حذف کرده مبادا کسی به گناه بیفتد، خب حق داریم ربطش را نفهمیم. در عین حال، ما در کشوری زندگی می کنیم که پرونده آزارجنسی به نوجوانان را برای یک فرد ظاهرالصلاح مسکوت می گذارند و درنهایت تبرئه اش می کنند. پارادوکس عجیبی نیست؟

 

در جای دیگری از دنیا که به قول جمال الدین اسدآبادی «مسلمان نیست ولی اسلام هست»، مردی متهم می شود به آزار جنسی هجده زن در آکادمی نوبل (دقت کنید که متهم شده و هنوز در دادگاه محکوم نشده) که خودش هیچ سمت رسمی در آکادمی ندارد و همسرش یکی از اعضای کمیته نوبل ادبیات است. به دنبال این اتفاق، اعضا تصمیم می گیرند این خانم را از کمیته کنار بگذارند، ولی بعد به این نتیجه می رسند که این کافی نیست و اعتبار نهاد نوبل بیش از اینها زیر سوال رفته و عده بیشتری استعفا می دهند و کار به جایی می رسد که امسال نوبل ادبیات را اعلام نمی کنند.

 

سوئد یکی از مدرن ترین کشورهای دنیاست. جایی که وزرایش صبح با دوچرخه و بدون محافظ می روند سر کار. در همین کشور است که چند وقت پیش پخش یک موزیک ویدیو برای آموزش های جنسی به کودکان سه تا شش ساله جنجال شد. یوتیوب، با استانداردهای آمریکایی اش، آن را به عنوان یک ویدیوی مناسب برای بزرگسالان طبقه بندی کرد. اما در خود سوئد، بیشترین انتقادها برای این بود: چرا در این ویدیو اندام های جنسی زنانه و مردانه در مقابل هم احساس عشق می‌کنند و بین آن‌ها قلب نشان داده می‌شود اما این اتفاق بین دو عضو مردانه یا دو عضو زنانه نمی‌افتد؟ منتقدان از نادیده گرفتن حقوق ترنس ها و همجنسگراها شاکی شده بودند! این مطلب را بخوانید.

 

دنیای آنها، از دنیای ما خیلی دور است. اینجا حتما از «بلاد کفر» جای خیلی بهتری برای زندگی کردن است. اینجا اهتمام نظام ما این است که تلگرام را فیلتر کند و اهتمام ملت ما این است که چطور مقاومت کنیم. خدا را صد هزاربار شکر که ما اینجا اصلا آزار جنسی نداریم که کسی بخواهد به خاطرش شرمنده باشد.

 

این پرسش و پاسخ ها را هم نگاه کنید:

 

 دیدگاه یا پرسش خود را در کامنت ها ارسال کنید.اگر عضو سایت نیستید اینجا ثبت نام کنید.

*برای ارسال دیدگاه عضو شوید و از منوی ورود به سایت وارد شوید.

دیدگاه‌ها  

#1 سمانه 1399-06-10 13:30
ما خیلی راه داریم تا بهشون برسیم. همیشه همه چیز رو پنهان میکنیم مثل کیسه زباله ای که درش رو محکم گره کردیم بوش نیاد بیرون . اما اتفاقهای اون زیر بالاخره یه روز نشون میده خودشو
پاسخ به این نظر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید