من چرا میل جنسی ندارم؟

خانمی هستم۳۰ساله و مجرد. احساس می کنم از لحاظ جنسی خیلی ضعیف هستم و هیچ حسی به جنس مخالف ندارم. برای ازدواج مشکل پیدا نمی کنم؟ 

پاسخ دکتر شکیب:

دستکم در فرهنگ ما، وقتی فردی هنوز در موقعیت پاسخگویی به میل جنسی، یا به تعبیری در موقعیت ازدواج و رابطه زناشویی قرار نگرفته، نمی تواند درباره میل جنسی اش قضاوتی دقیق داشته باشد. مخصوصا خانم ها، بیشتر مصداق این هستند.

بسیاری از خانمها در فرهنگ مردسالار ما، مثل آقایان نیستند که احساس آزادی درباره پاسخگویی به میل جنسی را داشته باشند و با انبوهی از بازداری های جنسی به نوجوانی و جوانی پا می گذارند. به طور کلی هم، خانمها تا وقتی از تونل عشق یا صمیمیت عبور نکرده باشند، به دامنه سرسبز روابط جنسی پا نمی گذارند.

 

این متاسفانه آن چیزی است که بسیاری از مردان نمی دانند. آنها فکر می کنند زنان هم مثل آنها هستند و حتی بدون رابطه عاطفی و صرفا با برانگیختگی خودبخودی می توانند رابطه جنسی رضایت بخشی داشته باشند. ممکن است در بعضی خانمها این طور باشد اما غالبا این طور نیست.

 برای همین هم خیلی تازه دامادهای عجول، به محض جاری شدن صیغه عقد، روابط جنسی را حق خودشان می دانند و از پله های دفترخانه پایین نیامده فکر می کنند دیگر هرجور رفتار جنسی آزاد است و اگر با بی میلی عروس خانم رو به رو شوند بهشان برمی خورد.

 

نکته جالب این است که خود خانمها هم خیلی وقتها این را نمی دانند و گاهی انتظار دارند در اولین مواجهه جنسی، به شدت برانگیخته شوند و وقتی این اتفاق نمی افتد، فکر می کنند مشکلی جدی وجود دارد. شما هم همین را گفته اید که: «هیچ حسی به جنس مخالف ندارم» و من فکر می کنم که منظور شما احساسات جنسی و در اصل برانگیختگی جنسی است. 

نکته این است: قرار نیست شما بدون گذشتن از تونل عشق، به احساسات جنسی برسید؛ چون شما یک دختر، آن هم از نوع ایرانی اش هستید.

احتمالا برای شما، عواطف غیر جنسی، مقدم بر مسائل جنسی است و این کاملا طبیعی است. وقتش که رسید، نسبت به مردی که به او احساس خوبی پیدا کردید، کشش جنسی هم خواهید داشت.

وقتش که برسد خودتان دلتان خواهد خواست که او را لمس کنید و او هم شما را. اگر صمیمیت عاطفی پیش رفت اما احساسات جنسی پیدا نشد، آن وقت همراه همسرتان مراجعه کنید تا تمرینهای تخصصی را شروع کنیم.

 

این پرسش و پاسخ ها را هم نگاه کنید:

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید