جراحی زیبایی واژن

جراحی زیبایی واژن؛ بله یا خیر؟

 

از خیلی دوستانم می شنوم که تازگی تشويق شده اند اقدام كنند براي جراحي واژينوپلاستي و لابياپلاستي. جراح هم خيلي محكم گفتند هيچ موردي ندارد و چقدر خوب است حتي اعتماد بنفس تان هم آنقدر زياد مي شود كه كيفيت سكس تان بالاتر مي رود. اما مگر نه اينكه خاصيت لابيا انعطاف پذيري و باز شدن ناحيه براي زايمان يا ترشحات لازم براي خارج كردن واژن از حالت خشكي و سهولت در سكس و زايمان است؟ پس چطور آنقدر راحت تبليغ مي شود كه جراحي شود؟

 

پاسخ:

اول اجازه بدهید حساب این دو جراحی را جدا کنیم. پلاستی در معنای لفظی، یعنی بازسازی.

لبیاپلاستی یعنی جراح، لبیاها را دوباره می سازد. چرا؟

ممکن است که مشکل آناتومیکی هم باشد و لازم باشد اصلاح کنیم، اما معمولا لبیاپلاستی را یک جراحی زیبایی در نظر می گیریم؛ مثل رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی). خانم هایی که فکر می کنند ظاهر آلت جنسی شان زیبا نیست، سراغ جراح زنان یا جراح پلاستیک می روند و می خواهند لبیاهایشان کوچک و دخترانه شود. این مطلب را بخوانید.

 

آیا لبیای من نرمال است؟

۱- اندازه لبیا

تقریبا نیمی از زنان دارای لبیا مینورا (لبیاهای کوچک) بزرگتر از لبیا ماژورا (لبیاهای بزرگ)شان هستند. تنوع بسیاری در سایز و اندازه لبیاهای کوچک زنان وجود دارد و گزارش های بین المللی مامایی و حوزه تخصصی زنان نشان دهنده این است که هیچ مورد غیر طبیعی در زنان با لبیاهای کوچک بزرگتر نسبت به زنان با لبیاهای کوچکتر وجود ندارد.

برخی زنان دارای لبیاهای داخلی (پنهان) و برخی دارای لبیاهای خارجی (مشهود) هستند و با وجود دامنه گسترده شکل و سایز لبیاها، تمام این نمونه ها کاملا سالم و طبیعی هستند.

۲- عدم تقارن لبیا

تقارن کامل در طبیعت وجود ندارد. بیشتر مردم حتی شماره دو پایشان با هم تفاوت دارد و اکثر زنان هم دارای لبیاهای متقارن نیستند.

۳- رنگ لبیا

برخی از زنان دارای لبیاهای صورتی و برخی قهوه ای، مایل به قرمز یا ارغوانی هستند. گاهی رنگ لبیاها با رنگ پوست بدن یکی است اما معمولا لبیاها روشن تر یا تیره تر هستند. درست مانند رنگ لب ها در صورت شما. تنوع رنگ لبیاها هم کاملا  طبیعی است.

۴- ناراحتی در لبیا

چنانچه در لبیاهای خود احساس ناراحتی و خارش دارید، اولین توصیه این است که لباس زیر یک سایز بزرگتر را امتحان کنید و از پوشیدن لباس های زیر فانتزی مانند backless (مثل لامبادا- مترجم) اجتناب کنید. کاملا طبیعی است اگر هنگام پوشیدن لباس های زیر بسیار تنگ در لبیاهاتان احساس ناراحتی داشته باشید. اما چنانچه لبیاهای شما دردناک بود و یا احساس خارش همیشگی بود، حتما با پزشک و یا متخصص زنان تماس بگیرید.

درباره یک جراحی مد روز: « لبیاپلاستی »

این روزها خیلی از خانم های جوان دغدغه جدیدی در زندگی شان پیدا کرده اند: آلت تناسلی من زیبا نیست! چه باید بکنم؟

گویا تعداد خانم هایی که وقتی جلوی آینه حمام می ایستند دچار اضطراب می شوند، روز به روز در حال افزایش است. از یک جهت اسباب خوشحالی است و حکایت می کند از یک جور خودآگاهی. گذشته آن روزگاری که خانم ها سال به سال، خودشان را نگاه هم نمی کردند. اما از آنجا که ما تخصص خوبی داریم در افتادن از آن طرف بام، حالا دختران جوان مان، بیش از حد حساس شده اند به ظاهر اندام های جنسی شان. و کاش به سلامت این اندام ها هم، به همین اندازه اهمیت می دادند.

خیلی ها می پرسند برای تغییر رنگ پوست ناحیه ژنیتال شان چه باید بکنند. خیلی ها از اینکه لبیاهاشان بزرگ است یا قرینه نیست نگرانند و از شرایط و قیمت و عوارض جراحی های زیبایی می پرسند. از همه جالب تر عده ای هستند که فکر می کنند اگر لبیاهاشان بزرگ شده و تغییر رنگ داده، از عوارض خودارضایی است. گویا اگر هر اندامی را «بمالند»، بزرگ می شود. (و مگر این همه تبلیغات در اینترنت و ماهواره نیست که برای بزرگ شدن پستان ها و آلت تناسلی مردان همین روش های «مالشی» را توصیه می کند؟)