بزرگترین عضو جنسی ما چیست؟

من یک آقای ۲۸ ساله ام که بابت این مشکلی جنسی که دارم خیلی از لحاظ فکری اذیت می شوم. مشکلم این است که سیستم جنسی بدنم خیلی کوچیک است.

پاسخ دکتر شکیب:

استرس در مورد سایز آلت تناسلی، که به آن penis anxiety می گویند، برخلاف تصور، منحصر به مردانی که سایز آلت آنها زیر میانگین است، نمی شود. تحقیقات نشان داده دغدغه یک مرد در مورد سایز آلت تناسلی لزوما ربطی به اندازه ندارد. ممکن است کسی که سایزی بالاتر از متوسط دارد، نگران باشد و مشغولیت ذهنی در مورد این موضوع داشته باشد، و برعکس، کسی که سایزی زیر متوسط دارد، خیلی هم خوشحال باشد.

مطالعه ای که نتایجش در سال ۲۰۱۳ در Journal of Sexual Medicine منتشر شد، نشان داد خیلی از مردانی که سایز اندام جنسی آنها بالای میانگین عمومی است هم به دنبال راه هایی برای افزایش طول آلت تناسلی هستند و عزت نفس جنسی خیلی از آنها پایین است. این مطالعه نشان داد تنها  ۳۵ درصد آقایان، از اندازه آلت تناسلی خودشان رضایت کامل دارند و دست کم ۳۰ درصد آنها، صرف نظر از این که اندازه شان چقدر است، به دنبال راهی برای افزایش طول آلت خود هستند.

نتیجه: اگر شما در مورد سایز آلت جنسی خود، اشتغال ذهنی دارید، ما با یک مساله روانی رو به رو هستیم، نه یک مساله جسمی. پس لازم است مراجعه کنید به مشاور و درمان شوید. این جمله را به خاطر بسپارید که بزرگترین عضو جنسی ما، درواقع مغز ماست. چون همه آنچه که ما از تجربه لذت بخش رابطه جنسی دریافت می کنیم، مربوط به آن می شود.

و درباره اینکه آیا راهی برای بزرگ تر کردن آلت وجود دارد یا نه هم برای هزارمین بار می گویم: هیچ راهی وجود ندارد. این مطلب را هم بخوانید.

تنها توصیه ای که می توان در این مورد داشت، کاهش وزن است. چاقی شکمی، شایع ترین عاملی است که باعث می شود  ریشه آلت در چربی فرو برود و اندازه اش، کمتر به نظر برسد. گفته می شود هر ۱۵ کیلوگرم کاهش وزن، یک سانتی متر به طول ظاهری آلت تناسلی اضافه می کند.

 

این پرسش و پاسخ ها را هم نگاه کنید:

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید