زود انزالی

پاسخ به ده سوال رایج درباره زودانزالی

سوال اول:  نرمالش چقدر است؟ می خواهم بدانم من نرمال هستم یا نه؟

آیا در سکس، عدد استانداردی وجود دارد؟ هیچ فرد یا زوجی نباید دنبال استاندارد و مقایسه باشد. هر زوجی استاندارد خودشان را دارند. در مورد تعریف زودانزالی هم بعضی ها گفته اند زیر یک دقیقه. اما تعریف غالب زودانزالی این است و می بینید که هیچ عددی در آن وجود ندارد: «زودانزالی یعنی اینکه فرد نتواند آن قدر که همسرش (یا حتی خودش) لازم دارد برای رسیدن به یک رضایت نسبی، انزال را به تاخیر بیندازد».

زودانزالم! چه کنم؟!

در مورد زود انزالی مردانی که درکمترین زمان به ارگاسم می رسند راهنمایی کنید که به جز استفاده از داروهایی که تجویز میشه آیا مواد طبیعی هست که آسیب کمتری به بدن وارد کنه؟ اگر امکان دارد داروهای شیمیایی یا طبیعی رو معرفی کنید و عوارضی هم که دارن توضیح بدین.

قرص و اسپری تاخیری معرفی کنید!

میخواستم درمورد قرص و اسپری های تاخیری ازتون بپرسم که آیا عوارضی دارد و نامشان را برایم بفرستید.

پاسخ دکتر شکیب:

در پاسخ به شما، من چند سوال دارم. اول: قرص و اسپری برای چه کاری؟

احتمالا می گویید خب از اسمش معلوم است. می خواهم «تاخیر» ایجاد کنم در انزال. آن وقت می پرسم: چرا می خواهید تاخیر ایجاد کنید؟

پس چرا می گویند مجوز دارد؟

توی کانالای ماهواره ای خیلی قرصای تقویت جنسی و درمان زود انزالی رو معرفی میکنن و در آخر میگن که مورد تایید وزارت بهداشت ایرانه. آیا راست میگن که مورد تاییده یا نه؟اصلا وزارت بهداشت چه قرص و داروهای رو دراین زمینه تایید کرده؟

پاسخ دکتر شکیب:

یک سوء تفاهم هست که سودجوها دقیقا از همون سوء استفاده میکنن.

فرض کنین شما میخواین یک مکمل دارویی وارد کنین، مثلا یک مکمل کلسیم. میرین و مراحل قانونی رو طی می کنین و وزارت بهداشت بهتون مجوز میده و دارو رو وارد می کنین. تا اینجا همه چیز قانونیه. دارو رو هم در داروخانه ها پخش می کنین. خب حالا چجوری باید بفروشه؟