آیا رابطه جنسی در دوره نامزدی / عقد درست است؟


یک زوج، پیش از افتادن قطار رابطه زناشویی روی ریل، ۵ مرحله را طی می کنند. خیلی دختر و پسرها، و خیلی خانواده ها، این مراحل و ملاحظات هر مرحله را در نظر نمی گیرند و همه چیز را درهم می کنند، و بعد گرفتار عوارضی می شوند که جبران ناپذیر است. توصیه من این است که مسیر را پله به پله طی کنید. جهشی پیش نروید و مراحل را با هم ادغام نکنید.

 

۱- دوره دوستی: برای همه خانواده ها پذیرفته نیست. در مورد سطح رابطه و طول مدت آن هم هر کسی طبق اعتقاد خودش رفتار می کند. اما نکته مهم ‌درباره رابطه جنسی: فراموش نکنید دوستی، دوستی است و‌‌ یک روز تمام می شود. آرزوهایتان را با واقعیت اشتباه نگیرید. با وعده ازدواج یا خیال دوام عشق تا پایان عمر، تن به رابطه ای ندهید که بعدا پشیمانی به بار بیاورد.

 

۲- دوره خواستگاری: در ازدواج های کاملا سنتی، اولین دوره آشنایی دو نفر است و طبیعتا در آن رابطه جنسی وجود ندارد. اما دو ‌نکته: اولا این دوره نباید با دوره نامزدی اشتباه شود. در این دوره، دیدار فقط در فضاهای رسمی اتفاق می افتد و اگر ارزیابی این مرحله مثبت بود، زوج باید وارد دوره نامزدی شوند. نکته دوم هم اینکه، اگر در این مرحله، خواستگار‌ یک خانوم خواست وارد فضای رابطه جنسی شود حتی در کلام، توصیه اکید من به آن خانم‌ این است که قید آن آقا را بزند.

 

۳- دوره نامزدی: در مورد این دوره متاسفانه سوء تفاهم های زیادی هست. نامزدی، به معنای تصمیم نهایی نیست و نباید باشد. باید دوره ای باشد برای ارزیابی دختر و پسر از هم. و‌ ممکن است در این دوره دو نفر به این نتیجه برسند که نمی توانند با هم ادامه بدهند. پس، جشن نامزدی بی مورد است و تنها باید دو  خانواده به صورت محدود به این رابطه رسمیت دهند تا دختر و پسر بتوانند آزادانه تر، با هم‌ و با خانواده ها ارتباط داشته باشند. همه هم‌ باید بپذیرند که‌ ممکن است هر زمانی، نامزدی فسخ شود. مشاوره قبل از ازدواج، در این دوره باید انجام شود. در مورد رابطه جنسی: توصیه من این است که صیغه محرمیت خوانده شود و‌ زوج بتوانند اگر خواستند، با هم خلوت داشته باشند. اما قطعا نباید و نباید و‌ نباید نزدیکی صورت بگیرد. چرا؟

 

۴- دوره عقد: در ‌‌ادبیات بعضی خانواده ها، به این دوره نامزدی می گویند اما درست نیست. عقد، وقتی باید اتفاق بیفتد که تصمیم دو نفر، و تصمیم خانواده ها، نهایی شده باشد. باز هم متاسفانه، بعضی خانواده ها برای عقد عجله دارند! در نتیجه، عقد و نامزدی را یکی می بینند و نتیجه می شود شلوغ تر شدن دادگاه خانواده! درباره رابطه جنسی در این دوره سه نکته هست:

اول اینکه عقد به معنای صدور مجوز ورود برای آقای داماد نیست! مرد نباید فکر کند زن بلافاصله بعد از بیرون آمدن از دفترخانه آماده نزدیکی است! همه چیز باید آرام پیش برود و هیچ‌کس حق تحمیل خودش و خواسته اش را به دیگری ندارد.

دوم اینکه اگر عقد، بدون دوره نامزدی بوده و تصمیم ها نهایی نشده، حتما از رابطه جنسی کامل پرهیز کنید.

سوم هم اینکه من همیشه به کسانی که فکر می کنند اگه قبل از شب زفاف نزدیکی اتفاق بیفتد، دیگر عروس برای داماد جذابیتی ندارد، میگوم: دامادی که به این خاطر، دیگر عروسش برایش جذاب نباشد، همان بهتر که در دوره عقد بفهمید چطور آدمی است و‌ از او خلاص شوید!

 

۵- هفته های اول بعد از عروسی: این دوره، یکی از حساس ترین دوره های زندگی است و اکیدا توصیه می کنم زوج ها در این دوره، جلسات مشاوره بعد از ازدواج داشته باشند، برای رفع همه سوالها و ابهاماتشان درباره رابطه زناشویی و یاد گرفتن همه چیزهایی که باید بدانند.‌‌ مشکلاتی‌ مثل زودانزالی آقایان و واژینیسموس خانمها، ممکن است در دوره عقد خودش را نشان داده باشد، اما در این دوره قابل پیگیری و درمان است.

 

این پرسش و پاسخ ها را هم نگاه کنید:

 دیدگاه یا پرسش خود را در کامنت ها ارسال کنید.اگر عضو سایت نیستید اینجا ثبت نام کنید.

*برای ارسال دیدگاه عضو شوید و از منوی ورود به سایت وارد شوید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید