ده واقعیت درباره آلت تناسلی مردان


۱_من بزرگم یا کوچک؟

از مهم ترین دغدغه آقایان محترم شروع کنیم: آیا آلت من به اندازه کافی بزرگ است؟ پاسخ علمی می تواند این باشد که خب، خودتان را با متوسط اندازه آلت تناسلی مردهای دنیا مقایسه کنید.

معیار، طول و قطر آلت تناسلی در هنگام نعوظ است وگرنه در غیر این حالت، همه مردان می دانند که اندازه ثابتی وجود ندارد.

متوسط طول آلت، با جمع بندی مطالعاتی که در سراسر دنیا انجام شده، ۵ اینچ (۱۲/۵ سانتی متر) و متوسط قطر آلت، ۱/۵  اینچ (۳/۵ سانتی متر) محاسبه شده.

مطالعه ای که در آمریکا در سال ۲۰۱۳ انجام و نتایج آن در Journal of sexual Medicine منتشر شد، می گوید متوسط طول آلت برای مردان آمریکایی ۵/۶ اینچ (۱۴/۲ سانتی متر) است و متوسط محیط، ۴/۸ اینچ (۱۲/۱ سانتی متر). 

این مطالعه نشان داده از هر ۱۰۰ مرد آمریکایی فقط ۱۵ نفر بالای ۷ اینچ (۱۷/۷ سانتی متر) هستند و فقط ۳ نفر بالای ۸ اینچ (۲۰ سانتی متر). این مطلب را بخوانید.

 

۲_برای کی مهم است آلت من بزرگ باشد یا کوچک؟

این سوء تفاهم در ذهن خیلی از مردان وجود دارد: من نمی توانم همسرم را راضی کنم، چون آلت تناسلی من به اندازه کافی بزرگ نیست. در مواردی حتی خانم ها هم همین ذهنیت را دارند. اما آیا واقعا خانم ها، سایز آلت برایشان مهم است؟

مطالعه ای که نتایجش سال ۲۰۱۴ در همایش انجمن علوم روان شناسی در سانفرانسیسکو ارائه شد، نشان داد قطر آلت تناسلی، و نه طول آن، در رابطه های موسوم به one-night stand (یک شبه) برای زن مهم است؛ اما نه در رابطه های طولانی مدت. در واقع به نظر می رسد در رابطه هایی صرفا برای سکس، سایز آلت مهم می شود؛  در دوستی یا ازدواج، مسائل دیگری مطرح است.

 

۳_سایز آلت مهم تر است یا...؟

اگر سایز آلت تناسلی مهم نیست، کدام ویژگی های مردان برای زنان جذاب تر است؟

دو محقق به نام های میچل مافیت و گئورگی براون، می گویند سایز آلت در کنار سایر ویژگی های مرد ممکن است مهم باشد؛ اما نه به تنهایی. آنها نشان داده اند اعتماد به نفس یک مرد، و شخصیت دوست داشتنی و جذاب او، مهم ترین فاکتورهایی هستند که در ذهن یک زن، پیش بینی کننده میزان رضایت جنسی هستند. یعنی زنان در مواجهه با چنین مردی است که حس می کنند در رخت خواب او هم به آنها بیشتر خوش می گذرد.

 

۴_چطور ممکن است آلت بزرگ مهم باشد؟

این واقعیت است که سایز آلت تناسلی مردان، نقش چندانی در رضایتمندی زناشویی ندارد. اما این که می گوییم «نقش چندانی ندارد» یعنی نقش اندکی دارد. و این نقش اندک کجاست؟

 

* مطالعات نشان داده که از نگاه زنان، برای یک رابطه یک شبه و نه رابطه ای درازمدت، بزرگی و به طور خاص، کلفتی آلت تناسلی مهم است. محققان این طور توجیه می کنند که پایانه های عصبی حساس به فشار در واژن، در این قضیه نقش دارند. آنها این پیام را ارسال می کنند که بافت واژن کشیده شده و احتمالا تفسیر مغز یک زن از دریافت این پیام، چیزی است شبیه لذت.

 

* یک آلت تناسلی با طول بیشتر، به احتمال بیشتری می تواند «دیپ اسپات» را تحریک کند که نقطه حساسی است در خلف واژن و بین سرویکس و دیواره واژن.  درست مثل جی اسپات، درمورد وجود آن هم مناقشه هست و همه خانمها نسبت به آن حساس نیستند. حتی ممکن است  تحریک دیپ اسپات، برای خیلی از خانمها، دردناک باشد. اما مقایسه این تحریک و تحریک در رابطه آنال می تواند جالب توجه باشد. رابطه آنال هم ابتدا با درد غیرقابل تحملی همراه است، اما با تکرار و بعد از مدتی، ممکن است همراه احساسی رضایت بخش و مطلوب برای زن باشد. ممکن است چنین مکانیسمی برای تحریک دیپ اسپات هم مصداق داشته باشد.

 

* مهم ترین وجه اهمیت سایز آلت تناسلی در رضایتمندی زنان، وجه ذهنی آن است. برای زنی که در ذهنش چنین گزاره ای ثبت شده که: «طول آلت بیشتر به من لذت بیشتری می دهد»، احتمالا در عمل هم چنین اتفاقی خواهد افتاد. طبیعتا این زن، در مواجهه با آلت تناسلی که اندازه اش زیر استانداردی باشد که در ذهن دارد، برانگیختگی کمتری خواهد داشت. و به همین علت است که تماشای پورنوگرافی توصیه نمی شود؛ به دلیل ایجاد استانداردهای ذهنی که از واقعیات فاصله دارند و در نتیجه، در رسیدن فرد به رضایتمندی زناشویی، مانع ایجاد می کنند.

 

۵_کدام مردان خودکوچک پنداری دارند؟

استرس در مورد سایز آلت تناسلی، که به آن penis anxiety می گویند، برخلاف تصور اولیه، منحصر به مردانی که سایز آلت آنها زیر میانگین است، نیست.

مطالعه ای که نتایج آن در سال ۲۰۱۳ در Journal of Sexual Medicine منتشر شد، نشان داد بسیاری از مردانی که سایز آلت آنها بالای میانگین عمومی  است هم به دنبال راه هایی برای افزایش طول آلت تناسلی هستند و عزت نفس جنسی بسیاری از آنان پایین است. این مطالعه نشان داد در کل جمعیت مردان، تنها ۳۵ درصد از اندازه آلت تناسلی خود رضایت دارند و دست کم ۳۰ درصد مردان، صرف نظر از این که اندازه آلت آنها چقدر است، به دنبال راهی برای افزایش طول آلت هستند.

در این مطالعه نشان داده شد مردان همجنسگرا و bisexual و نیز مردان سالمند، بیشتر در مورد سایز آلت تناسلی خود نگرانی دارند.  

 

۶_آیا راهی برای بزرگ تر کردن آلت تناسلی وجود دارد؟

این سوالی است که هر پزشک لااقل یک بار با آن مواجه شده است. تبلیغات زیادی برای انواع کرم ها، قرص ها، ورزش ها و... وجود دارد که همه ادعا می کنند در افزایش سایز آلت مؤثرند. اما واقعیت این است که هیچ مطالعه ای تا امروز نتوانسته مؤثر بودن آنها را ثابت کند. فراموش نکنیم که به دلیل نیاز شگفت انگیز بازار، شرکت های دارویی به اندازه کافی برای مطالعه در این مورد انگیزه دارند، اما تاکنون همه تلاش ها بی نتیجه بوده است.

مهم ترین توصیه ای که می توان در این مورد داشت، کاهش وزن است. چاقی شکمی، شابع ترین عاملی است که باعث می شود ریشه آلت تناسلی در چربی فرو برود و اندازه آن، کمتر به نظر برسد. گفته می شود هر ۱۵ کیلوگرم کاهش وزن، یک سانتی متر به طول ظاهری آلت تناسلی اضافه می کند.

 

۷_ارتباط بین طول آلت و تمایلات هم جنس خواهانه!

مطالعه ای که نتایجش در سال ۱۹۹۹ در مجله Archives of Sexual Behavior منتشر شد نشان داد میانگین طول آلت تناسلی مردان هم جنس گرا، حدودا یک سانتی متر از جمعیت نرمال بالاتر است. محققان این تئوری را مطرح کردند که آیا سطح تستوسترون جنینی، که شکل دهنده فیزیک آلت تناسلی است، بر تمایلات هم جنس گرایانه مردان هم تاثیر گذار است؟

این سوالی است که هنوز پاسخی برای آن یافت نشده. همین که تا امروز، به اینجا رسیده ایم که محققان اثبات کرده اند تمایلات هم جنس خواهانه نه یک بزه، که یک ویژگی روانی است و در کنترل و اختیار افراد نیست هم، مسیری بس دشوار و طاقت فرسا در تاریخ را طی کرده است.

 

۸_آیا می شود طول آلت  را با نگاه به انگشتان یک مرد حدس زد؟

تا امروز تلاش های بسیاری شده برای اثبات ارتباطی میان طول آلت تناسلی و ویژگی های فیزیکی قابل رؤیت، مثل طول قد، اندازه بینی، طول انگشت شست، انگشت نشانه، اندازه لوب های گوش و...

مطالعه ای که نتایج آن در سال ۲۰۰۶ در نشریه West African Journal of Medicine منتشر شد، این باور قدیمی بومیان آفریقایی را که طول آلت مردان با اندازه باسن آنها ارتباط دارد و مردانی با جثه و باسن کوچکتر، طول آلت بلندتری دارند را مورد بررسی قرار داد.

تنها نتیجه ای که به دست آمد این بود: مردانی که طول آلت بلندتری دارند، به احتمال بیشتری باسن برجسته تری دارند (و نه برعکس) ولی طول آلت تناسلی با هیچ یک از فاکتورهای فیزیکی دیگر ارتباط معناداری نشان نداد.

هنوز هم مطالعات قابل استنادی در مورد ارتباط طول آلت و یک ویژگی فیزیکی دیگر مردان، به نتیجه نرسیده است.

 

۱۰_آیا راهی برای هرجور تغییر در ابعاد؛ اعم از طول یا قطر آلت وجود دارد؟

پاسخ ساده و قطعی است: به هیچ وجه.

آلت تناسلی مردان در حوالی ۲۰ سالگی به حداکثر رشد خود می رسد و دیگر تغییر نمی کند. طول نهایی آن را هم ژن های ما تعیین می کنند؛ درست مثل قد یا رنگ چشم ما.

همه تبلیغاتی که درباره انواع قرص ها، کرم ها، روغن ها، ورزش ها و... وجود دارد، فقط ادعاست و هیچ کس تا امروز نتوانسته حرفش را ثابت کند. درواقع همه این دکان ها باز شده تا از تمایل مردان برای افزایش اعتماد به نفس جنسی شان سوء استفاده و جیبشان را خالی کند؛ مردانی که ده ها سال است به خودشان می گویند: بگذار این روش را هم امتحان کنیم! شاید جواب داد!

اما یک نکته مهم هست: وقتی از طول آلت تناسلی حرف می زنیم، از حداکثر طول آلت که هنگام نعوظ اتفاق می افتد حرف می زنیم. گاهی و به هزار علت ممکن است درجاتی از اختلال نعوظ در یک فرد ایجاد شود؛ یعنی مرد به حداکثر نعوظش نرسد. در این حالت، فکر می کند «آلت من کوچک شده» و بعد که با قرص یا هر وسیله دیگری نعوظ کامل اتفاق افتاد، تصور می کند به طول آلت او اضافه شده.

اگر از این سوء تفاهم بگذریم، هیچ روشی برای افزایش طول آلت به صورت طبیعی وجود ندارد و پروتزهای آلت هم، گذشته از عوارض بالایی که دارند، آلت را از عملکرد طبیعی خود خارج می کنند. یعنی بعد از عمل، رفلکس نعوظ از بین می رود و نعوظ از آن پس تنها به صورت مکانیکی و با فشردن یک دکمه ایجاد می شود! برای همین، جراحی، تنها به عنوان آخرین راه درمان اختلال نعوظ کاربرد دارد و نه راهی برای افزایش طول آلت.

 

این پرسش و پاسخ ها را هم نگاه کنید:

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید