تربیت جنسی

چرا آموزش سکس، آن هم در این اوضاع وانفسا؟


خیلی وقت است می خواهم یادداشتی بنویسم درباره تاثیر منفی اوضاع و احوالی که امروز داریم، بر سلامت روان جامعه. جست و جویی هم کردم و دیدم مقاله ها و پژوهش های زیادی هست درباره اش: تاثیر بحران اقتصادی بر سلامت روان آدمها.

 

اما به موازات آن، فکر می کنم بنویسم و بگویم که چی؟ وقتی وزارت بهداشت الان گیر این است که مثلا چطور داروها و اقلام ضروری مورد نیاز اتاق عمل را تامین کند، درباره سلامت روان مردم چه می تواند بکند؟ محور نگاه حاکم بر نظام سلامت، سلامت جسمی بوده و هست و در روزگار عافیت هم، سلامت روان در محاق بوده. حالا در روزگار بحران، چه کسی به سلامت روان فکر می کند؟

 

به نوجوانم چه بگویم از سکس؟


 پرسش: چطور می شود این حس جنسی که از دوران نوجوانی شروع می شود و شدت دارد، ارضا شود بصورتی که از آسیبهای روانی منتج به یک رابطه سکسی در یک نوجوان جلوگیری بشود؟

 

اینکه شما می فرمایید صرفا نباید با ازدواج این حس را ارضا کرد، چطور می شود قبل از ازدواج به این حس پاسخ داد بطوریکه دختر از لحاظ روحی آسیب نبیند و پسر بداند که در ازدواج باید متعهد بماند و خیلی پیامدهای دیگری که روابط قبل از ازدواج نافرجام در روحیه طرفین بجا می گذارند؟

 

آیا یک نوجوان به درک و فهم بالایی رسیده که روابطش را مدیریت کند و یا اینکه پاسخ به نیاز جنسی از طرف یک دختر چطور می تواند از بی قید و شرطی روابط آینده اش جلوگیری کند؟

 

از طرفی من در کانال دکتر ... مطلبی را خواندم که سکس قبل از ازدواج را شدیدا نفی کرده بودند چون روی ادامه صحیح پروسه تاثیر گذار است و شناخت صحیح طرفین را تحت تاثیر قرار می دهد. الان دچار تناقض شده ام.

 

 

چرا ۲۰۳۰، ۲۰۳۰ شد؟


مدتها بود می خواستم درباره اش بنویسم اما صبر کردم. وقتی سروصدا زیاد است، آدمها کمتر فکر می کنند و  بیشتر حرف می زنند؛ حرف حساب هم کمتر شنیده می شود. 

 

یک روز صبح از خواب بیدار شدیم و دیدیم که فریاد می زنند: ایهاالناس! وامصیبتا! چشم هایمان را مالیدیم و پرسیدیم: چه شده؟ گفتند: نمی دانید؟ دولت سندی را امضا کرده که طبق آن باید همجنس بازی را در ایران به رسمیت بشناسیم و در مهد کودک ها به بچه ها سکس یاد بدهیم! 

 

حرف عجیبی به نظرمی رسید. نداشتیم از این چیزها. باید از خودمان می پرسیدیم: مگر می شود؟ مگر کسی می تواند چنین کاری بکند و قایم اش کند؟ چطور در بقیه کشورهای مسلمان کسی اعتراض نکرده؟ با عقل جور در نمی آید که... 

 

نوجوانم از «دخول» شنیده و می پرسد یعنی چه؟


پرسش: من یک پسر دوازده ساله دارم. به تازگی از یکی از همکلاسی‌ها واژه هایی را شنیده وآن به ظاهر دوست، پسرم را تشویق کرده که خودش سرچ کند و ایشان هم با گوشی من چیزهایی که شنیده بوده را سرچ کرده است.

 

نمی دانم چقدر اطلاعات به دست آورده ولی من و پدرش با او صحبت کردیم و گفتیم هر سوالی که دارد از ما بپرسد و سرچ نکند. اگر ما جواب را نمی دانستیم آنوقت با نظارت ما سرچ کند. مثلا دقیقا دخول از جلو و پشت را شنیده بود که سرچ کرده بود.

 

ما گفتیم دخول از پشت که اصلا یک کار نکوهیده است ولی اینکه دخول و سکس چیست، چیزی نگفتیم. فقط گفتیم که این عمل بین همسران اتفاق می افتد و کاری برای ازدیاد نسل هست. گفتیم فعلا همینقدر بدان تا وقتش برسد و بیشتر بدانی. آیا ما درست عمل کردیم؟