بکارت

بکارتم را از دست دادم و همه چیز بدتر شد...


سلام آقای دکتر

من ٣٢ سال دارم و مجرد هستم. ٦ سال است كه خارج از كشور زندگي مي كنم و وقتي تصميم گرفتم بكارتم را بيخيال شوم ٢٧ سالم بود. تجربه خوبي نبود چون تصميم گرفته بودم به ايران برگردم و بكارتم را با كسي كه دوستش داشتم از دست بدهم چون حس مي كردم عشق را با او تجربه كردم. قبل از او هم يك دوست پسر داشتم كه با او هم رابطه جنسي خوبي داشتيم اما بدون دخول. چون من از دخول ترسان بودم دليل درستش را خاطرم نيست كه اعتقادي داشتم با از كل قصيه مي ترسيدم.

 

آن شب مست كردم، چيزي كه با شخصيت ترسو و محافظه كارانه من بسيار مغايرت داشت. مست بودن به من جرات ميداد و من مي خواستم از اين سد هراس از بكارت خلاص شوم. چون خودم تحصيل كرده بودم و مي دانستم اين طرز تفكر چقدر چيز ضايعي است. اما عملي كردنش اسان نبود! با شروع سکس کامل،٥،٦ ماه گرفتار آن رابطه عاشقانه ماندم و غرق در تجربه عجيب سكس كامل بودم. درد داشتم اما باز دلم میخواست تکرار شود...

هزینه ترمیم بکارت چقدر است؟

 پرسش: می خواهم عمل بکارت انجام بدهم هزینه اش چقدر می شود؟ حس می کنم بکارتم را از دست دادم و ۶ ماه بعد قرار است عروسی کنم. لطفا کمکم کنید. این اتفاقی که سرم آمد را نمی توانم به خانواده ام بگویم. در ۱۵ سالگی یک اتفاقی برای من افتاده بود. الان ۱۹ سالم است می خواهم مطمئن بشوم برای بکارتم مشکلی پیش نیامده است. نمی خواهم زندگی ام از هم بپاشد. لطفا کمکم کنید.

 

 پاسخ دکتر شکیب

فکر می کنم می فهمم شما چه حسی دارید چون بسیار دخترانی مثل شما دیده ام. می خواهم به شما کمک کنم و این وظیفه من است اما نه از راهی که شما خواسته اید. به عنوان یک پزشک و سکس تراپیست، برای خودم این قانون را گذاشته ام که هرگز به دختری برای ترمیم زهچین (به قول شما پرده بکارت)، یا برای معاینه بکارت و گواهی سلامت بکارت، هیچ کمکی نکنم. توضیح می دهم چرا؟

شوهرم می گوید پرده نداشتی و می خواهد جدا شود

پرسش: من یه دختر۱۷ساله ام. من باهیچ کس رابطه جنسی نداشتم ولی شب عروسی پرده بکارت نداشتم. شوهرم میخواد ازم جداشه. راهی هست که ثابت کنم با کسی رابطه نداشتم؟

همسر شما در این مورد نادان است. البته تقصیری هم ندارد. کسانی مقصرند که اجازه نمی دهند مردم ما درباره سکس آموزش ببینند و بدانند که چنین اتفاقاتی رخ ندهد.
همسر شما نمی داند که قرار نیست در همه دخترانی که اصطلاحا بکارت دارند، در اولین دخول، خونریزی اتفاق بیفتد. خیلی وقتها زهچین (یا همان که شما می گویید پرده بکارت) دست نخورده است اما در اولین دخول، خونی در کار نیست. قضیه دستمال خونی شب اول زفاف یک سوء تفاهم شرم آور فرهنگی است.

چرا پرده من پاره نشده؟!

پرسش: سلام آقای دکتر من یک ماهه ازدواج کردم ولی پرده ام سالمه پاره نشده. چندباری با همسرم رابطه داشتم برای پاره کردن پرده اما نمیشه پرده اجازه نمیده همسرم دخول انجام بده. پرده ام خیلی سفته. من باید چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید.

اول اینکه تصوری که از زهچین (همان چیزی که شما می گویید پرده بکارت) دارید اشتباه است. پرده ای در کار نیست. یک چین مخاطی است در ورودی زهراه (واژن) که وسطش هم قاعدتا سوراخ است وگرنه خون قاعدگی از کجا بیرون می آمد؟ وقتی می گویید پرده فکر می کنید یک چیزی است شبیه درب ورودی واژن؛ گویی که اندرونی و بیرونی را از هم جدا کرده و لابد در مراسم شکوهمند «شب زفاف» باید برداشته شود. این طور نیست. زهچین البته با ورود یک جسم خارجی آسیب می بیند و ممکن است خونریزی بکند (ممکن هم هست که خونریزی نکند) و این همان چیزی است که شما می گویید پرده برداری.