خود ارضایی

سیلان منی یعنی چه؟

 

پرسش: من ۲۴ سال دارم و از نوجوانی سالها خودارضایی می کردم و حالا هم که ترک کرده ام، دچار سیلان منی شده ام و همه انرژی من تحلیل می رود و در بدن سازی نمی توانم پیشرفت کنم. آیا دارویی برای درمان سیلان منی وجود دارد؟

 

پاسخ دکتر شکیب:

 

«سیلان منی» واژه ای علمی نیست و چنین اختلالی در طب تعریف نشده است. معادل انگلیسی آن، semen leakage یا sperm leakage هم واژه ای عامیانه است. جالب است که بعضاً همکاران پزشک و متخصص هم آن را در مقالات شان به کار می برند، بی اینکه حتی آن را به درستی معنا کنند.

 

آنچه عوام به آن، سیلان منی می گویند می تواند سه معنا داشته باشد:

 

۱- انزال زودرس شدید: مردی که به انزال زودرس شدید Anteportal مبتلاست، ممکن است قبل از آنکه دخول صورت بگیرد، با کمترین تحریک، و حتی گاهی قبل از آنکه نعوظ کامل شود، انزال شود. عده ای اسم این اتفاق را «سیلان منی» می گذارند، که در واقع همان زود انزالی یا انزال زودرس است.

 

خودارضایی و جنون

وقتی می‌گوییم از نگاه علم عارضه‌ای برای خودارضایی به اثبات نرسیده‌است، چه می‌گوییم؟

 

این را یکی از دوستان به عنوان منبعی علمی برای اثبات عوارض خودارضایی برایم فرستاده است. می‌دانم که متن‌هایی این چنین بسیارند و این یک مشت نمونه‌ی خروار است. اما به عنوان یک نمونه خوب است که بررسی‌اش کنیم:

 

۱- این متن، «عینا» در ۴۲ منبع در وب فارسی تکرار شده است و من حوصله نکردم که ببینم کدام منبع قدمت بیشتری دارد. اما هیچ کدام از «کپی‌کنندگان» محترم زحمت بررسی به خود نداده‌اند که آیا اصلا کسی به نام دکتر اسپایتک یا کتابی به نام «انرژی خالق» وجود خارجی دارد؟ جستجوی من که به جایی نرسید. جز دکتر استفانی اسپایتک متخصص زنان و زایمان، نامی از دکتر اسپایتک حتی در وبسایت جامعه نورولوژی ایالت نیویورک وجود ندارد و ردی از کتابی با نام انرژی خالق هم هیچ‌جا پیدا نشد. شما اگر توانستید پیدا کنید به من خبر بدهید و جمعی را از نگرانی رها سازید.

 

خودارضایی در کودکان

 پدر و مادر عزیز! زندگی جنسی فرزندان شما در دست شماست!

پرسش: یکی از آشنایان نزدیک من موضوعی رو برام مطرح کرده، مبنی براینکه دختر هشت سالشون خودارضایی میکنه. این قضیه از پنج شش سالگی حتی شاید چهارسالگی این بچه  آغازشده، و پدرمادرش تا اونجایی که من اطلاع دارم همیشه  مراقب روابطشون بودن، و مطلع شدم این بچه توی مهدکودک بعنوان بازی این کارو از یکی ازدختر بچه های اونجا یاد میگیره و اوایل  به چشم بازی نگاه میکرد و واقعیتش اینه نمیدونم الان به چه دیدی به این کار نگاه میکنه.

 

خودارضایی یا خود خراب بینی؟

 

امروز در مطب، مراجعی داشتم که ایمانش نسبت به اینکه خودارضایی عوارض جسمی وحشتناکی دارد، چیزی بود در حد ایمانش به خدا و پیامبر.

 

چند متخصص مختلف، قبل از من به او گفته بودند مشکل جسمی کوچکی که داشته و با جراحی برطرف شده بود، ربطی به خودارضایی نداشته؛ اما او هرگز باور نکرده بود. فکر می کرد خودارضایی آن مشکل را درست کرده و خیلی مشکلات دیگر هم در انتظارش است و همه دارند از روی ترحم، به او امید واهی می دهند. نگران بود اگر ازدواج کند، آن عارضه ها با زندگی او چه می کنند؟

 

بعد از نیم ساعت شنیدن انواع استدلال های من، جمله ای گفت با این مضمون که: حتی اگر عقلم بگوید شما درست می گویی، دلم قبول نمی کند.

 

امشب، در بین سوالات همراهان سایت، پیام دوست دیگری را دیدم که عینا برایتان می آورم، تا ببینید ما چه کرده ایم با جوانهایمان.